Werken.. - Reisverslag uit Loxton, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu Werken.. - Reisverslag uit Loxton, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu

Werken..

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2013 | Australië, Loxton

En inderdaad is het weer een nieuw avontuur geworden!

Aangekomen in Adelaide (half 10) moeten we naar het centrum zien te komen. Aangezien we de hele dag de tijd hebben (de bus gaat pas om half 6) besluiten we te gaan lopen. Het lopen zou zo'n anderhalf uur kosten. Best een zware opgave met backpack in de warmte, maar aangezien we de hele dag hadden was het ook wel een uitdaging. Dus wij aan de wandel. Na 45 min zagen we een supermarkt, even ontbijt gehaald en tijdens het eten gaat er een oude vrouw tegen ons praten. Op zich niet zo raar, dat gebeurd hier wel vaker. Maar ze begon van alles over Alice Springs te vertellen. Graag citeer ik 1 zinnetje van haar: 'the people are very nice over there, even the black ones.' ehm.. oke, ik begon net te geloven dat dit een enorm sociaal land was..

Komen we weer buiten regent het.. We waren ook al gewaarschuwd dat in deze buurt alle seizoenen in 1 dag konden zitten. Maar goed, toen het weer droog was liepen we verder. Stopt er ineens een man naast ons die ons wel naar het centrum wil brengen. Dat laten we ons geen 2x zeggen na een uur met een backpack van 20 kilo lopen.

In het centrum aangekomen moeten we dus de hele dag rondhangen voordat de bus vertrekt. Ondertussen aardig moe geworden van de gebroken nacht op het vliegveld, maar goed ik ben nog jong en een nachtje overslaan moet kunnen. Half 6, eindelijk de bus in, gas erop en richting Loxton. Onderweg half in slaap vallen en weer wakker schudden door de hobbels. We komen om 21.15 aan in Loxton bij het hostel. Daar wordt ons verteld dat we maandag kunnen beginnen.. Voor niks dus last minute een vlucht gepakt.. Er was ons beloofd dat we direct konden beginnen. Naja we zijn moe en het is niet anders. Krijg ik de sleutel van de kamer, kom ik daar is het een dikke bende op de kamer.. Fijn! Het begint steeds leuker te worden! Spullen gedumpt en naar het (smerige) dakterras. Daar spreken we met een paar Engelsen die op zn zachtst gezegd ook niet helemaal tevreden zijn. Zij gaan morgenochtend weg. Ze verblijven vannacht in een ander hotel omdat het hier te smerig is en ze de eigenaar niks meer gunnen. Naja, toch maar gaan slapen dan..

De volgende ochtend niet echt relaxt wakker geworden.. De hele dag flink na lopen denken of ik hier wel 3 maanden aan het werk wil. Uiteindelijk ben ik hier voor mn plezier dus heb ik besloten om niet aan het werk te gaan aangezien de verdiensten ook een stuk lager zijn dan ons voorgespiegeld was.. Deze vorm van slavernij staat mij niet aan. Ondanks dat het me 500 dollar heeft gekost om hier te komen.. Soms moet je je verlies nemen.. Als ik nog weer in Brisbane kom zal ik nog wel even bij die gast langsgaan die mij dit adres heeft gegeven. Liever eerder naar huis dan dit werk doen.

Donderdag al een stuk relaxter in dit saaie dorp wakker geworden. Ik ga het langzamerhand maar zien als een weekje heel rustige vakantie.. Ook dat kan best leuk zijn. Ik heb een heel stuk gelopen en de rest van de dag in de library gezeten. Savonds met een paar engelsen een biertje gedronken, was erg gezellig. De Engelsen waren niets anders dan negatief over de Australiërs maar ik heb het idee dat ze backpackers prima vinden zolang we maar geld uitgeven. Die engelsen zitten hier gewoon 'gevangen' aangezien ze een enkele reis hebben geboekt en hier moeten werken om de terugvlucht te kunnen betalen. Laat ik ervan zeggen dat de Polen in Nederland het een stuk beter hebben dan de werkenden in dit dorp.. Ik hoop dat dit een uitzondering is en dat het niet overal zo is. Ben benieuwd wat ik nog meer ga beleven!

Vrijdag weer relaxt dagje aangezien hier niets te beleven valt. Heb een stuk gelopen de bush bush in, dat was het wel zo ongeveer. Savonds weer gezellig biertje gedronken op het dakterras. Terwijl we daar zaten komt er een auto langsrijden waaruit geschreeuwd wordt: 'Go to your own country, you ...... backpackers.' Schijnt vaker te gebeuren volgens degene die er al langer zitten. Gezellig en tolerant gebied hierzo, leuk! Ach ja, beleef je ook nog es wat in dit fantastische stadje.

Zaterdag maar een ticket geboekt terug naar Adelaide, terug naar de bewoonde wereld. Het begint nu trouwens wel steeds gezelliger te worden met de engelsen en scandinaviers.

  • 07 December 2013 - 09:35

    Margreet:

    Fijn dat je ook je frustraties met ons deelt! Denk maar zo: weer wat geleerd. Succes met je terugvlucht en ik hoop dat je wel ergens goed werk vindt!! Gewoon genieten vanalles dat je mee maakt!!

  • 07 December 2013 - 10:29

    Jolanda:

    Zo leer je de andere kant van Australië ook kennen...blijkt maar weer dat het nergens helemaal perfect is. heb nog maar even een gezellige tijd :-), Succes met de reis terug naar Adelaide.
    Wie weet wat voor werk er nog op je ligt te wachten..:-)
    Je verblijft in elk geval een heerlijk temperatuurtje, dus dat is niet verkeerd!
    Liefs vanuit een koud, winderig en nat Nederland.

  • 28 December 2013 - 19:39

    Sietske:

    Hoi Sander,
    leuk om iets te lezen, al begrijp ik dat niet altijd de zon schijnt in Austalië. Veel succes met het vinden van een baantje met redelijke beloning. Slim om te bedenken dat het altijd nog slechter kan...... veel plezier van ons en pas goed op jezelf. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Loxton

Australië

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2014

Laatste reisverslag!

26 Februari 2014

Nieuw Zeeland!

10 Februari 2014

Werken!

29 December 2013

Great Ocean Road

15 December 2013

Desert

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4243

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 31 December 2013

Australië

Landen bezocht: