Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

29 December 2013 | Australië, Apollo Bay

Vrijdag de auto met tent op het dak opgehaald en de stad uit! Eerst even naar het strand maar daar werden we weggeblazen dus dat hadden we snel gezien. Dus op naar de great ocean road. Na een uurtje rijden en een stop op de vluchtstrook om de tent echt vast te zetten kwamen we aan bij 'de weg'. Bij elk leuk plekje gestopt om foto's te maken, en aangezien dat nogal wat plekjes waren kwamen we niet erg ver.. Savonds ons tentje uitgeklapt op een camping in Lorne voor ons eerste nachtje op de auto. Het begon ook te regenen dus het campinggevoel was compleet!

Zaterdagochtend was het campinggevoel iets minder aangezien het nog steeds regende.. Maar ach.. Niet druk maken, boeltje nat dichtklappen en verder. Het heeft de hele dag geregend maar dat heeft ons niet tegen gehouden. Ik heb nog nooit zoveel watervallen op 1 dag gezien geloof ik. Oja, de oceaan was ook mooi. Was leuk en gezellig, niet onbelangrijk! Savonds ons kampje in de regen opgeslagen in Apollo Bay.

Zondagochtend was het eindelijk droog gingen we nog een waterval bekijken. Komen we aan bij de start van de wandeling is het pad afgesloten.. Tja, daarvoor zijn we hier niet heengekomen.. Dus wij over het hek heen en gewoon het pad lopen. Eerst ging het prima, op wat veel spinnenwebben en een slang na. Totdat we bij een brug kwamen die niet meer helemaal in zn originele stand stond. Het riviertje dat wij volgden is een keer iets groter geweest en heeft de brug zo ongeveer op zn zijkant gelegd. Maar ook dat houdt ons niet tegen. Dus gewoon verder door het regenwoud en uiteindelijk komen we aan bij de waterval. Nou, het was de moeite waard, hij is mooi. Maarja, wat is er nu leuker dan onderaan de waterval te staan? Dus wij over het hek en proberen naar beneden te komen.. Glijdt Michelle uit.. Heerlijk onder de bagger.. Dus maar niet verder geprobeerd en teruggegaan. Nog een stuk gereden naar Otway Fly waar we boompjes konden klimmen en uitzichtjes bekijken maar omdat de entreeprijs 115 dollar was zijn we maar teruggelopen naar de auto. Bij de auto aangekomen zou Michelle de auto openmaken.. Is de sleutel foetsie.. Op een stuk van 300 meter een sleutel kwijtraken.. dan moet je em ook weer kunnen vinden. Om een lang verhaal kort te maken.. Uiteindelijk hebben we em teruggevonden met behulp van een indiase meneer. Ach ja.. Zo beleef je nog es wat!;) eind van de dag hebben we ons kampje opgeslagen aan zee op een gratis(!) camping. Savonds een strandwandeling gemaakt waarbij Michelle voor de foto even aan een uitstekende rots gaat hangen. Die breekt natuurlijk af en Michelle gaat weer onderuit.. Topdagje voor haar! En voor mij want ik heb de lol ervan gehad.;)

Maandag naar de 12 apostelen gereden en daar een paar plaatjes geschoten. Was mooi om te zien. Nog een wandelingetje gemaakt langs wat afgronden en klifjes en ook dat was mooi. Daarna doorgereden naar nationaal park Grampians. Daar wederom op een gratis camping gestaan met een douche die uit een emmer regenwater kwam. Daar maar geen gebruik van gemaakt..

Dinsdag rondgereden en gelopen in het park, mooie dingetjes bekeken en fotootjes gemaakt. Nog even kerstinkopen gedaan, aangezien wij onze kerst in dit park gaan vieren.

Woensdag zelfde verhaal als dinsdag alleen hebben we vandaag ons kerstmaal genuttigd. Lekkah!

Donderdag weer terug naar de bewoonde wereld en nog even langs de 12 aposteltjes aangezien het vandaag mooier weer was dus konden we nog even een paar mooiere foto's schieten. Daar aangekomen gillend gek weggerend want we waren niet de enige die bedacht hadden om daar langs te gaan.. Iets te druk.. Doorgereden naar een camping en daar ons 2de kerstdagdiner gegeten samen met de muggen.. Om gek van te worden zoveel en zo irritant!

Vrijdag naar Melbourne geknald om de auto weer in te leveren. Dat was weer een mooi en gezellig weekje. Op naar oud en nieuw in Melbourne!

• 29 December 2013 - 13:15

Jolanda:

leuk om te lezen, veel plezier verder!!

• 02 Januari 2014 - 12:57

Joleen:

He Sander! Leuk om je verhalen weer te lezen! En gezellig dat je nu met Michelle bent en kerst heb gevierd! :) Hoorde van Robert dat ie je even op Skype had gesproken, gezellig! Ik was druk oliebollen aan het verkopen dus zag je whatsappje veeeel te laat, haha! Wij hebben een heel gezellige jaarwisseling gehad in onze vernieuwde keuken! De vieze oude bank en je favoriete stoel zijn in de fik gegaan, daar wilden we liever vanaf zijn, haha. Nu hebben we lekker burgerlijk een echte eettafel en nette gesauste muurtjes. Nou, heel veel plezier nog, de tijd vliegt vast maar wat doe je lekker veel! En werkse vandaag als het toch eindelijk echt gaat gebeuren! ;)

• 06 Januari 2014 - 01:22

Sietse:

Sander moi!

zo, ik heb even al je verhalen doorgenomen, moeders haaksema had me even de link gestuurd.
    Leuk om weer een beetje op de hoogte te zijn.
    Wordt afkikken straks als je weer terug komt!
    Dan zal er toch wel weer geld in het laatje moeten:P
    oja, en gelukkig nieuwjaar natuurlijk!
    We proosten wel als je weer terug bent!

groeten vanaf (koude) zee