Alweer een reisverslag! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu Alweer een reisverslag! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu

Alweer een reisverslag!

02 December 2013 | Australië, Byron Bay

Woensdag 27 december zijn we naar de Steve Irwin Zoo bij Brisbane geweest. Wat lieve krokodilletjes bekeken en wat andere dieren, waaronder jonge tijgertjes. Toen we daar aankwamen stonden er allemaal cameraploegen voor de ingang. Wij vroegen ons natuurlijk af waarom die daar waren. Het schijnt dat er die dag ervoor een verzorger was aangevallen door een tijger, het blijven schattige beestjes.. achter glas. Maar de dierentuin was zeker de moeite waard. Moet je ook eens heen gaan als je in de buurt bent!

Savonds laatste avondje met de campervan, op de mooiste camping die we gehad hebben, dikke vijver in het midden en een keuken met eettafel en tv. Was leuk.

Donderdag door naar de stad Brisbane. Dat is weer even wat anders dan de lange rechte wegen en kleine dorpjes die we gehad hebben. Wat een drukte. Maar de campervan weer heel ingeleverd zonder deukjes, krasjes en boetes, dus zij waren ook tevreden. Door naar het hostel en daarna klein stukje van de stad verkennen. Wat een heerlijk uitzicht vanuit mijn kamer op de stad. 4de verdieping op de hoek van een druk kruispunt. En de hele stad is heerlijk. Tot nu toe de mooiste stad die ik ooit gezien heb! Savonds biertje gedronken in de pub naast het hostel.

Vrijdag uitgeslapen en een tripje geboekt naar Byron Bay. Dit schijnt een mooie surfspot te zijn in Australië. Dan moeten we daar ook maar even kijken. Dus van zaterdag tot maandag naar Byron Bay en daarna weer terug naar mijn Brisbane. De middag hebben we gebruikt om te relaxen bij de lagoon. Savonds samen met onze duitse vriend Mischa van Fraser Island gegeten. Hij was ook naar Brisbane gekomen. Daarna wilden we nog 1 biertje gaan drinken, maar dat werden al snel een paar meer. Een hele gezellige avond gehad. Ook deze avond afscheid genomen van de dames die met ons mee waren in de campervan.

De volgende ochtend vroeg op omdat onze bus om kwart voor negen zou vertrekken naar Byron Bay. Wij kwamen dus precies om kwart voor negen aan, staat er een chagrijnige buschauffeur te zeuren dat we er al een half uur eerder hadden moeten zijn. Dat stond ook op onze voucher maar dat hadden wij nooit gelezen natuurlijk.. Maarja beter dat zij op ons moeten wachten dan wij op hun!;)

In Byron Bay is het een uurtje later dus vandaag hebben we een dagje van 23 uur. Aangekomen in Byron Bay klaart het weer weer op (ja het regende) en breekt het zonnetje er weer door. Naar het hostel waar nog steeds veel 'schoolies' zitten. Dat is volk van een jaar of 18 die klaar zijn met school. Ze gaan dat dan vieren door met hun vrienden op vakantie te gaan. En aangezien je hier vanaf je 18de mag drinken kun je je wel voorstellen wat voor chaos dat soms oplevert.. Maar goed.. Kan ook gezellig zijn. En nu.. Ga ik koken! Doei!

Zondag rustig aan wakker geworden en daarna stadje ingegaan. Daar ergens een nieuwe zwembroek/korte broek gekocht. Daarna nog even naar de markt geweest.. Een hippiemarkt. Ja inderdaad, waar mensen met dreadlocks in kleermakerszit, in een kringetje gaan zitten enzo. Maar was wel leuk om een keer gezien te hebben. Maar toch niet echt mijn stijl. Eind van de middag nog even naar het strand geweest en met de golven gespeeld die toch vrij hoog waren, een heerlijke verkoeling na een warme dag. Savonds het laatste avondje gehad met andere Sander en Evelien, heerlijk een paar biertjes gedronken en op het strand geweest sterren kijken.

De volgende ochtend heb ik de andere 2 uitgezwaaid, zij gaan op surfcamp voor een week, wat op zich jammer is want ik heb een heerlijke tijd met ze gehad. Maarja, aan alles komt een eind.. Ik ga vandaag terug naar Brisbane. Aangezien ik weer door de tijdsgrens ga heb ik vandaag een dag van 25 uur. In Brisbane aangekomen direct op zoek gegaan naar werk. Maar dat is niet hier te vinden. Ze konden me werk aanbieden in Adelaide, dus direct maar ticket geboekt. Toevallig was er nog een Nederlander die dezelfde route volgt dus reis ik samen met hem die kant op. Hij had al vervoer geregeld naar het vliegveld dus ik kon mooi meeliften. Hij heeft 3 maanden gesurft op Bali en verteld daar volop over. Misschien had ik toch maar mee moeten gaan op dat surfcamp.. Maarja je kan niet alles hebben!;) Nu is het avond/nacht en zit ik inderdaad weer op het vliegveld om te overnachten. Morgenochtend om 6 uur vlieg ik naar Adelaide en van daaruit nog een stuk met de bus. Weer een nieuw avontuur.

En wat doe je als je niks te doen hebt op een airport? Inderdaad, je blog maar weer eens bijwerken!

• 02 December 2013 - 15:49

Margreet:

FIjn om mee te lezen. Die hippiemarkt dat lijkt mij nou wel weer wat, kan ik me vast wel een dagje vermaken!!
    Succes met werken, ga je vertellen wat voor werk je gaat doen?
    Goede vlucht en tot de volgende keer.

• 02 December 2013 - 17:21

Jolanda:

wat weer leuk om te lezen, goede vlucht gewenst en succes met werk zoeken :-))
    liefs mama

• 02 December 2013 - 19:12

Rineke:

Jooooo! Je bent echt fanatiek verhaaltje schrijver geworden ;):P.. Wel leuk om te lezen hoor!

• 02 December 2013 - 21:27

Joleen:

He Sander! Leuk om weer te lezen, je hebt alweer genoeg leuke dingen gedaan en gezien dus. En nu weer even geld verdienen en hopelijk ondertussen verder met vakantie vieren! Klinkt heerlijk!! Hier gaat alles goed, bijna Sinterklaas he, haha, zal voor jou wel niet voor te stellen zijn als je in je zwembroek aan het strand kan liggen. Nou, alvast veel succes met werken, en tot het volgende verslagje maar weer! Groetjes!