Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu

Fraser Island

26 November 2013 | Australië, Fraser Island

Aloha! Weer een paar fantastische dagen gehad. Vrijdag zijn we naar Fraser Island vertrokken met een groep van 32 mensen in 4 auto's. 4 dikke Toyota Landcruisers. Op het hele eiland is geen verharde weg te vinden dus we hebben 3 dagen zitten hobbelen. Zelf rijden was natuurlijk het mooiste. Ik had het geluk dat ik eerst een stuk door de bossen en daarna nog een stuk over het strand kon rijden. Heerlijk om zo'n dikke auto op zn donder te geven om door het mulle zand heen te komen.

Savonds verbleven we op een kamp van de aboriginals. Hier was weinig van te merken behalve dat we savonds niet mochten fluiten en niet in het vuur mochten spugen. Dat mocht niet vanwege hun geloof in geesten enzo. Die 2 regels waren nog wel vol te houden. Erg gezellige avonden gehad met een duitser en italiaan die ook bij ons in de auto zaten.

Tussen het autorijden en het feesten door ook nog het eiland bekeken. Een paar mooie meren gezien, een zandverstuiving zoals in Schipborg (alleen dan iets groter) en een riviertje waar je chill in kon gaan liggen en die bracht je dan weer naar beneden.

Op de terugweg kreeg onze leadcar het een beetje te zwaar. Toen we op de boot stonden en hij de motor afzette sprong het koelsysteem. Dat gaf natuurlijk een mooi stoomeffect maar verder rijden was niet meer mogelijk. Dus moesten we wachten op een vervangende auto. Uiteindelijk met een beetje vertraging weer veilig aangekomen bij het hostel waar een we met een aantal mensen nog een gezellige afterparty hebben gehouden.

Maandag de campervan weer in en gas erop naar het stadje Noosa. Dit wordt een beetje bestempeld als het Saint Tropez van Australië. Inderdaad wel aardige huisjes enzo maar als je het mij vraagt is Saint Tropez mooier. Alleen heb je hier wel iets warmer weer.. 30+ en pelikanen en een leuke boulevard.

Dinsdag lekker relaxt dagje. Dat moet ook wel gezien de warmte. Eind van de middag gaan we een stukje lopen in een natuurreservaat en kijken of we nog wat koalas kunnen spotten.

Oja! Leuk om jullie reacties te lezen! :)

• 26 November 2013 - 08:08

Joleen:

Leuk verhaaltje weer! Wat heb je al veel meegemaakt in die maand dat je daar nu zit! Super leuk! Hier wordt het nu echt koud, dus zou graag een paar graadjes van daar hebben ;) nou lekker weer verder genieten! Leuk trouwens die foto met die krokodil op facebook, die hoed staat je goed! Groetjes!

• 26 November 2013 - 11:37

Rinke:

Wat een heerlijk zonnig verslag weer :)..
    En wat houd je het ontzettend netjes bij, nog geen week geleden had jij je 2e verslag geschreven..
    Eenige verbazing hier achter mn pctje in het koude Nederland :p.. Ik verwacht er nu elke week wel een hoor!

• 26 November 2013 - 20:20

Marcel:

Hey Sander, leuke verhalen schrijf je! Ik zie alles zo voor me. :)
    Veel plezier daar, over dik een week je eerste Sinterklaas in korte broek. :P
    Ga je het nog vieren met de Nederlanders?
    Groeten, Marcel

• 27 November 2013 - 09:34

Jolanda:

Hey Sander, verrassend al wéér een verslag, leuk hoor! Veel plezier daar.... lukt ook wel zo te lezen:-))

• 27 November 2013 - 16:04

Djoerd:

Hey Sander!
    Wat vet om te lezen, Veel plezier man!!!

• 14 Januari 2014 - 22:54

Henny Mulder:

geweldig Sander wij genieten van je prachtige reis verhalen en merken dat jij daar ook veel plezier hebt. Het is ook uniek om mee te maken , goed dat je gegaan bent. groetjes vanuit Grootegast.