Eerste reisverslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van sanderhaaksema - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag!

Door: Sander

05 November 2013 | Australië, Sydney

Reisverslag 1

Jaja hier dan eindelijk mijn eerste reisverslag. Aangezien het hier zo leuk is en er zoveel te beleven valt heeft het even geduurd.. Dinsdag 29 oktober was de grote dag dat ik eindelijk weg kon. Op Schiphol begon de reis naar het grote onbekende Australië! Even afscheid nemen van vaders moeders, Esther en Lisa en weg was Sander! Hups het vliegtuig in en weg uit het koude kikkerlandje.

De eerste vlucht van 12 uur ging eigenlijk best wel relaxt. Beentjes gestrekt in het gangpad en filmpje aan. Aangekomen in Bangkok even het vliegtuig uit om 2 uurtjes later weer verder te vliegen. Niet veel van Bangkok kunnen zien door de smog die er over de stad hangt.

Hups weer het vliegtuig in om in 3, 5 uur door te vliegen naar Taipei, Taiwan. Daar stond aardig wat wind wat resulteerde in een niet geheel soepele landing zeg maar.. Maar goed, ook dat ging uiteindelijk prima.

Ondertussen was het bij ons al woensdagmiddag 1 uur. Savonds 11 uur zouden we pas verder vliegen. Daardoor mochten we een middag/avond in het hotel zitten/slapen. De helft van de groep lag natuurlijk zo te slapen maar Sander niet natuurlijk.. Dus ik heb een rondje door Taipei gelopen. Niet erg spannend aangezien we vlak bij het vliegveld zaten waar verder niets te beleven viel maar wel lekker warm.. Zo'n 30 graadjes.. Savonds 5 sterren all inclusive gegeten voor 20 eurootjes pp. (zal de laatste x zijn voor lange tijd).

Savonds maar weer dat, ondertussen vrij vervelende, vliegtuig in om nog eens 9 uur te vliegen naar Sydney. Daar eindelijk aangekomen nog even door de douane, waar overigens (bij ons) helemaal niet streng gecontroleerd werd. Toen eindelijk beland in Australie! Oja, het was zo'n enorm eind vliegen dat ik heb besloten eerst niet weer terug te gaan. Wat een ellende zolang stilzitten.. Maar je moet er wat voor over hebben!

Opgehaald door Emiel en Matthijs. Zij brachten ons naar een busje waar we onze tassen konden dumpen. Om direct een beetje Australië gevoel te creëren hebben we direct een wandeling gemaakt door The Royal Botanic Gardens. Erg mooi park midden in Sydney waarbij we ook uitzicht hadden op the8 harbour bridge en The Opera House. Wat meteen opviel was dat de Australiers zo enorm sportief zijn! Ze lopen in hun middagpauze massaal hard.. Kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen!;) Aangezien iedereen toch erg gesloopt was na zo'n lange reis gingen we richting hostel. Ons hostel lag in de wijk Manly, per boot het makkelijkst te bereiken. Na een mooie tocht over het water, langs het Opera House, lopend door de wijk Manly eindelijk aangekomen in het hostel. We checkten in en zetten de tassen op de kamer. Na nog enige info en een bbq eindelijk toegekomen aan slapen!

De volgende ochtend, vrijdag, om 6 uur wakker, leuk zo'n jetlag.. Deze dag langs de imposante, bijna geheel van marmer, Common wealth bank geweest, om een Australische rekening te openen. Daarna een mooie wandeling door Sydney gemaakt en lekker aan het cultuur snuiven (lees: toeristje spelen) geweest. Smiddags gegeten bij de grote vreetschuur van Sydney: een ondergrondse hal met verschillende eettenten. Wat in Sydney hier opvalt is de relaxtheid van de mensen! Zelfs in het centrum van de stad zal er zo even een auto stoppen om jou over te laten steken! Kan ik als voetganger natuurlijk erg waarderen!:) Smiddags hadden we gelukkig verder niets op het programma staan en heb ik ook niets anders gedaan dan een beetje op het strand hangen en relaxen. Savonds uiteten geweest bij een verschrikkelijk slechte pizzeria, maar ook dat vult de maag. Daarna maar eens voor het eerst op stap in Manly. Naar de Sharkbar. Wat is dat BIER verschrikkelijk DUUR hier (alles is hier duur btw)! Je betaald zo 8 dollar voor een biertje.. Niet leuk! Maar ach.. Niet teveel van aantrekken en gewoon een gezellige avond van maken, en dat is zeker gelukt!

De volgende dag ietwat brak wakker geworden in de stank. Van: jawel, de bosbranden.. Ook het zicht was buiten niet helemaal helder. Er was een zogenaamde backfire (zoek zelf maar op wat het precies betekent) ontstoken en de wind stond voor ons niet heel gunstig.. dit was de eerste keer dat wij iets meekregen van de bosbranden. Maar dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat de gemeente Sydney ongeveer net zo groot is als Nederland.. Wij gingen vandaag op stap met.. Volgens mij Ale.. Weet ik niet cker meer. Maar we gingen naar mooie plekjes waar bijna geen toeristen komen.erg mooie plekken gezien met huizen van 10 a 11 miljoen dollar. Deze huizen staan op de bergwand en zijn alleen te bereiken met een lift.. Maar dan heb je wel een redelijk leuk uitzicht over een baai waar af en toe ook wel eens een walvis voorbij zwemt. Smiddags gekanood en daarna in een parkje gebbqt. Erg leuke tocht gemaakt waarbij sochtends het uitzicht enigszins vertroebeld werd door de rook.

Zondag, uitslapen..voor het eerst. Het went wel je dag en nacht ritme omdraaien.. Het duurt alleen even. Vandaag een mooie wandeling gemaakt door Sydney Harbour Park, enorm mooie uitzichten over een baai en het centrum van Sydney gezien. Na een wandeling van 4 uur in de warmte aangekomen op het strand. Hier even een tijdje relaxt gedaan totdat de wind opstak en we gezandstraalt werden. Savonds uit eten geweest, spaghetti met meatballs, erg lekker! Daarna weer op stap geweest.

Maandag 5 november werd het tijd om eens wat plannen te maken. Sydney ben ik nu wel zat van. Natuurlijk het weekend ook al gekeken wat ik wilde en met wie maar vandaag knopen doorgehakt. Het eerste plan was om zelf richting Melbourne te gaan en daar op zoek te gaan naar werk. Maar aangezien daar het seizoen nog niet begonnen is, is werk ook nog moeilijk te vinden. Dus wat anders bedenken.. Toen kwamen andere Sander en ik op het idee om naar Cairns te gaan.. ( het is daar nu nog mooi weer, met 2 weken begint het regenseizoen daar) en dan auto huren en naar beneden rijden! Met dit geniale plan wilden nog 3 dames meedoen, dus de auto werd een busje/camper. Via Australian Backpackers laten uitzoeken welke de goedkoopste was en die maar gereserveerd.

Vrijdag begint een nieuw avontuur : van Cairns naar Brisbane 3 weken met z'n vijfen in een auto. We gaan het meemaken! Ook nog even een vlucht geboekt naar Cairns, we vliegen op woensdag om 6AM. Mooie tijd, dus besloten om op het vliegveld te overnachten.. En wat doe je dan? Het lang verwachte eerste reisverslag schrijven! Nou, jullie zijn eerst weer op de hoogte van wat ik hier uitspook. Doeii tot het volgende reisverslag!

Ps... Julie wilden foto's zien? Nog niet op de tablet staan.. Snoertjes zitten ergens in mn tas maar heb geen behoefte om mn hele tas hier overhoop te halen.. Nog eventjes geduld dus!;)

• 05 November 2013 - 17:41

Trudy:

Leuk sander, heel leuk! vooral hoe je behandeld wordt als voetganger, heel grappig. goede reis en tijd naar en op de volgende bestemming

• 05 November 2013 - 17:54

Jolanda:

Yahoo eindelijk het eerste verslag! en super leuk om te lezen!
    Wat een belevenissen allemaal, een heel andere wereld, ben erg benieuwd naar de foto's welke nog komen;-),
    Het lijkt een land waar een bepaalde luxe/welvaart heerst als je dit zo leest
    Heel veel plezier daar verder, geniet er van, we zijn benieuwd naar het vervolg!!!
    liefs van ons!

• 05 November 2013 - 18:59

Esther:

Leuk! Geniet maar lekker van alle leuke dingen! En vliegse voor zo! Goede reis en ik hoop snel weer wat te lezen! X,es

• 05 November 2013 - 19:20

Joleemj:

Leuk om je verslag te lezen! Super dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt alsof je het nog wel even volhoudt! Goeie reis en ben benieuwd naar je foto's!

• 05 November 2013 - 19:20

Joleemj:

• 05 November 2013 - 19:37

Sincia:

ohhh wat leuk allemaal. geniet er maar van. Ik ben benieuwd naar de foto's en je volgende verslag.
    groetjes, Sincia

• 05 November 2013 - 19:57

Rineke:

Haha!! fantastisch ik zie je al hupsen ;p.. Maar klinkt ontzettend chill :).. Geniet ervan!

• 05 November 2013 - 20:15

Margreet:

Ha Sander,
    leuk dat je ons laat mee beleven! Leuk verslag. Ik hoop dat je af en toe wat tijd hebt om verder te schrijven aan je verslag, en wie weet om foto's te plaatsen! Goede vlucht en reis naar je volgende bestemming!
    Liefs

• 06 November 2013 - 14:18

Sietske:

Ha wereldreiziger, goed bezig daar aan de andere kant van de wereld. Geniet van het land en alles wat je meemaakt. Leuk om te lezen wat je bezighoudt. Groetjes.

• 14 November 2013 - 14:47

Lisanne Noorlander:

Super leuk om dit te lezen Sander!! Je verteld het zo dat ik je helemaal voor me zie, haha :)

Heel veel plezier daar!